Конкурсні випробування

Випробування першого туру  всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021» 

Номінація «Керівник закладу освіти» 
Конкурсне випробування «Самоаналіз управлінської діяльності» 

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу управлінської компетентності. 
Формат: співбесіда в режимі онлайн з членами журі за змістом самоаналізу управлінської діяльності щодо створення освітнього середовища в закладі освіти, представленого в інформаційній картці учасника/учасниці (до 7 сторінок друкованого тексту формату А 4; шрифт – Times New Roman; міжрядковий інтервал – одинарний; розмір шрифту – кегль 14). 
Тривалість співбесіди – до 15 хвилин. 
Оцінюється: ефективність, доцільність й перспективність управлінських рішень; менеджерські новації; оригінальність створеного освітнього середовища; відповідність основним вимогам до освітнього середовища; цілісність та логічність викладення інформації; обґрунтованість позиції та лаконічність відповідей під час співбесіди. 

Конкурсне випробування «Тестування» 

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової управлінської компетентності. 
Формат: комп’ютерне тестування з обов’язковим відеоспостереженням. 
Тести містять питання щодо нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти; організації освітнього процесу; управління персоналом; управління фінансами. 

Конкурсне випробування «Управлінська задача» 

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня володіння сучасними алгоритмами і способами розв’язання управлінських задач. 
Формат: письмова робота з розв’язання ситуаційних управлінських задач. 
Ситуаційні задачі (не менше трьох), однакові для усіх конкурсантів, визначаються шляхом жеребкування. 
Тривалість виконання – не менше 2 годин. 
Для оцінювання роботи шифруються. 
Оцінюється: уміння оперувати комплексом професійних знань, необхідних для розв’язання певної ситуації; ефективність, доцільність, оптимальність запропонованих шляхів розв'язання ситуацій, аргументованість рішення, лаконічність викладу. 

Номінації «Математика», «Трудове навчання», «Українська мова та література» 

Конкурсне випробування «Дистанційний урок» 

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності з організації освітнього процесу в дистанційному режимі. 
Дистанційний урок проводиться для членів журі без залучення здобувачів освіти. 
Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування. 
Тривалість підготовки – не менше 4 годин. 
Тривалість уроку – 30 хвилин, запитання журі – до 5 хвилин. 

До початку дистанційного уроку учасник/учасниця конкурсу надсилає журі: 
1) технологічну карту уроку, де відображено: тему, мету та завдання уроку; етапи уроку; діяльність вчителя та учнів на кожному етапі уроку; електронні освітні ресурси (ЕОР), що використовуються на уроці або під час самостійної роботи учнів; способи оцінювання діяльності учнів та форми зворотного зв’язку; 
2) інструкції учням з опрацювання теоретичного матеріалу та виконання завдань із зазначенням очікуваних результатів, яких має досягти учень, та дедлайнів виконання; 
3) перелік завдань для опрацювання учнями. 

Оцінюється: фахове знання предмета, методична компетентність; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній; активізація пізнавального інтересу учнів, стимулювання самостійності та організація самостійної діяльності; організація навчальної взаємодії та зворотного зв’язку; урахування освітніх потреб учнів, диференціація навчальних завдань; доступність та якість дидактичного, ілюстративного, інструктивного матеріалу; доцільність вибору цифрових технологій, раціональність використання мультимедійних технологій, ЕОР, інтерактивних вправ. 

Конкурсне випробування «Майстер-клас» 

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу методичної майстерності з реалізації власної педагогічної ідеї (методів, прийомів, форм роботи). 
Формат на вибір: 
1) проведення майстер-класу для педагогічних працівників в режимі онлайн та співбесіда в режимі онлайн з членами журі; 
2) співбесіда в режимі онлайн з членами журі за відеозаписом майстер-класу для педагогічних працівників (відеозапис майстер-класу оцінюється заочно; остаточна оцінка визначається за результатами співбесіди). 
Вибір методів, прийомів роботи учасник/учасниця конкурсу здійснює самостійно з урахуванням власної педагогічної ідеї, що зазначена в інформаційній картці. 
Тривалість майстер-класу – до 30 хвилин, тривалість співбесіди в режимі онлайн – до 15 хвилин. 
Оцінюється: доцільність вибору методів та прийомів, майстерність та ефективність їх використання; відповідність продемонстрованих методів та прийомів власній педагогічній ідеї, меті, змісту навчання; дотримання принципів проведення майстер-класу; обґрунтованість позиції та лаконічність відповідей під час співбесіди. 

Конкурсне випробування «Тестування» 

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності. 
Формат: комп’ютерне тестування із обов’язковим відеоспостереженням. 
Тести містять питання з предмета та методики його навчання (75% від загальної кількості питань), психології та загальної педагогіки (25% від загальної кількості питань).
   

Учитель року-2020
Номінація «Зарубіжна література»

Конкурсне випробування «Майстер-клас»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння адаптувати власну педагогічну ідею (методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів.
Формат: проведення майстер-класу для педагогічних працівників або студентів.
Кейс конкурсного випробування (клас, навчальна тема) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Вибір методів, прийомів роботи учасник/учасниця конкурсу здійснює самостійно з урахуванням власної педагогічної ідеї, що зазначена в інформаційній картці.
Тривалість підготовки – 2 години; тривалість виступу – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: доцільність вибору методів та прийомів, майстерність та ефективність їх використання; відповідність продемонстрованих методів та прийомів власній педагогічній ідеї, меті, змісту навчання; дотримання принципів проведення майстер-класу.

Конкурсне випробування «Методичний практикум»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння використовувати в освітньому процесі сучасні методи, прийоми, форми та засоби.
Формат: складення технологічної карти, що репрезентуватиме методичну підготовку вчителя до уроку.
Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається шляхом жеребкування.
У технологічній карті має бути відображено: етапи уроку; ключові та предметні компетентності, що формуються; методи, прийоми, форми, засоби, що використовуються на певному етапі уроку; діяльність учнів; діяльність вчителя.
Завдання виконується на комп’ютері.
Тривалість виконання завдання – 2 години.
Для оцінювання роботи шифруються.
Оцінюється: спрямованість обраних методів, прийомів, форм, засобів на розвиток конкретної навички або конкретного уміння та їх доцільність; застосування знаннєвого, діяльнісного та ціннісного компонентів; реалізація наскрізних змістових ліній; урахування вікових особливостей учнів.

Конкурсне випробування «Практична робота»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності з організації аналізу та інтерпретації поетичного тексту.
Формат: проведення фрагменту уроку.
Кейс конкурсного випробування (клас, поетичний твір) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Тривалість підготовки – 1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: володіння методиками аналізу та інтерпретації поетичного твору; формування ключових та предметних компетентностей учнів, реалізація наскрізних змістових ліній; доцільність та оптимальність обраних методів, прийомів, способів та засобів; творчий підхід до формату проведення аналізу, візуалізації матеріалу тощо.

Конкурсне випробування «Тестування»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності.
Формат: комп’ютерне тестування.
Питання розподіляються у співвідношенні: 75% від загальної кількості – предмет та методика викладання, 25% – загальна педагогіка та психологія.
Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.

Конкурсне випробування «Урок»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності.
Формат: проведення уроку в 5–11 класах.
Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Теми конкурсних уроків обираються за період від початку навчального року до часу проведення конкурсу відповідно до програм «Зарубіжна література» для 5–9 класів та 10–11 класів (рівень стандарту).
Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та практична доцільність використаних методів і засобів, професійні якості вчителя.


Номінація «Історія»

Конкурсне випробування «Методичний експромт»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння адаптувати власну педагогічну ідею (методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів.
Формат: співбесіда з членами журі.
Кейс конкурсного випробування (клас, навчальна тема) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Методи та прийоми, що мають бути продемонстровані, пропонуються членами журі на основі попереднього ознайомлення з інформаційними картками учасників конкурсу.
Тривалість підготовки – 1 година; тривалість співбесіди – до 20 хвилин.
Оцінюється: майстерність та ефективність використання пропонованих методів та прийомів; обґрунтованість позиції та лаконічність відповідей.

Конкурсне випробування «Методичний практикум»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності з організації навчання історії з погляду багаторакурсності (наявності різних поглядів на події, явища) та багатоперспективності (наявності різних варіантів розвитку подій та процесів).
Формат: проведення фрагменту уроку із застосуванням визначеного членами журі методу/прийому.
Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку, метод/прийом, що має бути застосований) визначається шляхом жеребкування.
Тривалість підготовки – 1 година, тривалість виступу – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: уміння визначати та характеризувати ракурси висвітлення історичних подій, перспективи розвитку подій з огляду на визначений історичний ракурс; майстерність використання визначеного методу/прийому, аргументованість позиції та лаконічність відповідей.

Конкурсне випробування «Практична робота»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння визначати основні тенденції історичного періоду та місце в них окремих подій, зв’язок між історичними подіями і процесами, складові історичних процесів і подій.
Формат: виконання графічної роботи.
Тема для виконання роботи визначається шляхом жеребкування.
Спосіб виконання роботи учасники конкурсу обирають самостійно (інтелектуальна карта, скрайбінг, опорний конспект, структурно-логічна схема тощо).
Тривалість виконання завдання – 1 година.
Для оцінювання роботи шифруються.
Після оцінювання можливе проведення співбесіди.
Оцінюється: вміння визначати основні тенденції історичного періоду та місце в них окремих подій, зв’язок між історичними подіями і процесами, складові історичних процесів і подій; вміння відображати їх графічно/схематично; обґрунтованість та лаконічність відповідей (у разі проведення співбесіди).

Конкурсне випробування «Тестування»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності.
Формат: комп’ютерне тестування.
Питання розподіляються у співвідношенні: 70% від загальної кількості – історичний матеріал, 30% – загальна педагогіка та психологія; методика навчання історії.
Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.

Конкурсне випробування «Урок»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності.
Формат: проведення інтегрованого уроку в 5–10 класах.
Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Навчальні предмети і теми, інтеграція яких має здійснюватися, та ступінь інтеграції визначається учасниками конкурсу самостійно.
Теми конкурсних уроків обираються за період від початку навчального року до часу проведення конкурсу відповідно до програм «Історія України. Всесвітня історія» для 5–9 класів та «Історія України», «Всесвітня історія» для 10–11 класів (рівень стандарту).
Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація інтегрованих змістових ліній, результативність та практична доцільність використаних методів і засобів, професійні якості вчителя.

Номінація «Образотворче мистецтво»

Конкурсне випробування «Методичний практикум»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння використовувати в освітньому процесі сучасні методи, прийоми, форми та засоби.
Формат: складення технологічної карти, що репрезентуватиме методичну підготовку вчителя до уроку.
Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається шляхом жеребкування.
У технологічній карті має бути відображено: етапи уроку; ключові та предметні компетентності, що формуються; методи, прийоми, форми, засоби, що використовуються на певному етапі уроку; діяльність учнів; діяльність вчителя.
Завдання виконується на комп’ютері.
Тривалість виконання завдання – 2 години.
Для оцінювання роботи шифруються.
Оцінюється: спрямованість обраних методів, форм, прийомів роботи на розвиток конкретної навички або конкретного уміння та їх доцільність; застосування знаннєвого, діяльнісного та ціннісного компонентів; реалізація наскрізних змістових ліній; урахування вікових особливостей учнів.

Конкурсне випробування «Практична робота»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу фахової майстерності з ведення педагогічного малюнка.
Формат: виконання педагогічного малюнка та співбесіда з членами журі.  
Кейс конкурсного випробування (клас, навчальне завдання) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Тривалість підготовки – 1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: володіння методикою ведення педагогічного малюнка; доцільність вибору виду педагогічного малюнка; варіативність; урахування вікових особливостей учнів; вправність виконання.

Конкурсне випробування «Проєкт»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння проєктувати культурно-освітню діяльність.
Формат: розроблення культурно-освітнього проєкту.
Проблеми для розроблення проєктів визначаються журі з урахуванням їх актуальності та значимості й розподіляються серед учасників конкурсу шляхом жеребкування.
Тема проєкту визначається учасником/учасницею конкурсу самостійно.
Тривалість підготовки – 2 години; тривалість виступу – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: дотримання структури проєкту; доцільність використання методів і засобів; відповідність між змістом діяльності учасників проєкту, очікуваними продуктами і результатами; педагогічна цінність проєкту та його практична значущість.

Конкурсне випробування «Тестування»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності.
Формат: комп’ютерне тестування.
Питання розподіляються у співвідношенні: 75% від загальної кількості – предмет та методика викладання, 25% – загальна педагогіка та психологія.
Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.

Конкурсне випробування «Урок»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності.
Формат: проведення уроку в 5–7 класах.
Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Теми конкурсних уроків обираються за період від початку навчального року до часу проведення конкурсу відповідно до програми «Мистецтво» для         5–9 класів.
Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та практична доцільність використаних методів і засобів, професійні якості вчителя.

Номінація «Початкова освіта»

Конкурсне випробування «Методичний експромт»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння адаптувати власну педагогічну ідею (методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів.
Формат: проведення майстер-класу для педагогічних працівників або студентів.
Кейс конкурсного випробування (клас, предмет, навчальна тема) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Методи та прийоми, що мають бути продемонстровані, пропонуються членами журі на основі попереднього ознайомлення з інформаційними картками учасників конкурсу.
Тривалість підготовки – 1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: майстерність та ефективність використання пропонованих методів та прийомів; обґрунтованість позиції та лаконічність відповідей.

Конкурсне випробування «Практична робота»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння аналізувати педагогічні ситуації та обирати оптимальні шляхи їх вирішення.
Формат: письмова робота з розв’язання педагогічних задач.
Педагогічні задачі (не менше трьох) визначаються шляхом жеребкування. Завдання виконується на комп’ютері.
Для оцінювання роботи шифруються.
Тривалість виконання – до 2 годин.
Оцінюється: здатність виявляти в освітньому процесі суперечності, які має долати вчитель; вміння оперувати комплексом професійних знань, необхідних для розв’язання педагогічної ситуації; володіння педагогічною технікою; ефективність та доцільність запропонованих шляхів вирішення педагогічної задачі.
Конкурсне випробування «Проєкт»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння проєктувати дослідницько-пошукову діяльність учнів.
Формат: розроблення проєкту.
Проблеми для розроблення проєктів визначаються членами журі з урахуванням їх актуальності та значимості й розподіляються серед учасників конкурсу шляхом жеребкування.
Вид і тема проєкту визначаються учасниками конкурсу самостійно.
Тривалість підготовки – 2 години; тривалість виступу – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: дотримання структури проєкту; доцільність використання методів і засобів; відповідність між змістом діяльності учасників проєкту, очікуваними продуктами і результатами; забезпечення особистісно орієнтованого підходу; педагогічна цінність проєкту та його практична значущість.

Конкурсне випробування «Тестування»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності.
Формат: комп’ютерне тестування.
Питання розподіляються у співвідношенні: 80% від загальної кількості – дидактика і методика початкового навчання, 20% – вікова психологія.
Тести можуть містити завдання з вибором однієї або кількох відповідей із запропонованих варіантів, встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.

Конкурсне випробування «Урок»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності.
Формат: проведення інтегрованого уроку в 1–4 класах.
Кейс конкурсного випробування (клас; основний предмет; два предмета, інтеграція яких має здійснюватися) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Теми конкурсних уроків визначаються відповідно до навчальних програм та календарно-тематичного планування, за якими відбувається освітній процес в класі, де проходитиме конкурсний урок.
Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація змістових ліній, результативність та практична доцільність використаних методів і засобів, професійні якості вчителя.

Номінація «Хімія»

Конкурсне випробування «Контрольна робота»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності.
Формат: письмова контрольна робота.
Контрольна робота складається з розрахункових задач; тестів з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, правильної послідовності, відкритими завданнями з короткою відповіддю.
Питання тестів розподіляються у співвідношенні: 75% від загальної кількості – предмет і методика його навчання, 25% – психологія та загальна педагогіка.

Конкурсне випробування «Методичний практикум»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння використовувати в освітньому процесі сучасні методи, прийоми, форми і засоби роботи, у тому числі й освітні інтернет-сервіси та платформи.
Формат: проходження квесту.
Квест складається з кількох етапів, проходження яких передбачає виконання завдань з методики навчання хімії.
Кожний учасник/учасниця конкурсу рухається за власним маршрутом, визначеним шляхом жеребкування.
Тривалість виконання – до 2 годин.

Конкурсне випробування «Практична робота»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння організовувати дослідницько-пошукову діяльність учнів.
Формат: проведення фрагменту уроку.
Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Тривалість підготовки – 1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин; відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: володіння методикою організації дослідницько-пошукової діяльності учнів; взаємодія учасників освітнього процесу.

Конкурсне випробування «Урок»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності.
Формат: проведення уроку в 8–11 класах.
Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Теми конкурсних уроків обираються відповідно до програм «Хімія» для   7–9 класів та 10–11 класів (рівень стандарту).
Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та практична доцільність використаних методів і засобів, професійні якості вчителя.

Конкурсне випробування «Хімічний експеримент»

Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу експериментальних умінь.
Формат: виконання експериментального завдання в хімічній лабораторії.
Експериментальне завдання визначається шляхом жеребкування.
Тривалість виконання – до 2 годин.

Оцінюється: володіння технікою хімічного експерименту, результати виконання завдання.

Немає коментарів:

Дописати коментар