Умови та порядок конкурсу


"Учитель року - 2021" 

І. Загальні положення

1. Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2021» (далі – конкурс) проводиться на виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», відповідно до Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 р. № 638 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 2018 р. № 370), наказу Міністерства освіти і науки України від 09.06.2020 № 777 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021» у номінаціях: «Керівник закладу освіти», «Математика», «Трудове навчання», «Українська мова та література». 

2. Участь педагогічних працівників закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти в конкурсі здійснюється на добровільних засадах незалежно від фаху. 
Педагогічний стаж учасника конкурсу має бути не менше 3-х років на дату подання заявки на конкурс. 
Основним місцем роботи учасників конкурсу в номінаціях «Математика», «Трудове навчання», «Українська мова та література» має бути заклад загальної середньої або професійної (професійно-технічної) освіти. 
У номінації «Керівник закладу освіти» беруть участь директори закладів загальної середньої освіти. 
Викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти беруть участь у конкурсі на загальних умовах. 

3. Для участі в конкурсі педагогічним працівникам необхідно: 
зареєструватися в період з 14 вересня по 04 жовтня 2020 року на офіційній сторінці конкурсу в розділі «Реєстрація учасників 2021» https://mon.gov.ua/ua/konkursi-dlya-pedagogiv/konkurs-uchitel-roku/uchitel-roku-2021 (реєстраційна форма для ознайомлення – у додатку 1); 
подати організаційному комітетові першого туру інформаційну картку (додаток 2). 

ІІ. Організація та проведення першого туру конкурсу 

4. Структурні підрозділи з питань освіти обласних, Київської міської державних адміністрацій визначають зони проведення першого туру конкурсу з урахуванням кількості зареєстрованих учасників конкурсу, при цьому в одній зоні не може бути менше ніж три особи в кожній номінації. 

5. Структурні підрозділи з питань освіти відповідних органів місцевого самоврядування, що відповідають за проведення першого туру конкурсу: 
визначають дати проведення першого туру конкурсу; 
утворюють організаційні комітети першого туру конкурсу; 
утворюють журі в кожній номінації першого туру конкурсу з числа працівників закладів освіти, наукових та методичних установ; до складу журі не можуть входити працівники тих закладів або установ, де працюють учасники першого туру конкурсу, інші зацікавлені особи. 

6. Організаційні комітети першого туру конкурсу: 
здійснюють організаційне забезпечення першого туру конкурсу; 
визначають порядок проведення першого туру (дати конкурсних випробувань, особливості проведення конкурсних випробувань тощо) та забезпечують ознайомлення учасників з ним не пізніше ніж за тиждень до початку конкурсних випробувань; 
інформують учасників про терміни та адреси подання інформаційних карток; 
протягом 10 днів після завершення першого туру подають організаційним комітетам другого туру такі документи: 
подання на учасників другого туру із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади та місця роботи; 
інформаційні картки конкурсантів з урахуванням змін, що відбулись в управлінській або педагогічній та методичній діяльності від початку першого туру. 

7. Перший тур конкурсу проходить в один етап у дистанційному режимі. 

8. Конкурсні випробування першого туру конкурсу (опис додається): 
у номінації «Керівник закладу освіти» – «Самоаналіз управлінської діяльності», «Тестування», «Управлінська задача»; 
у номінаціях «Математика», «Трудове навчання», «Українська мова та література» – «Дистанційний урок», «Майстер-клас», «Тестування». 

9. Журі першого туру конкурсу уточнює, конкретизує, доповнює орієнтовні критерії оцінювання конкурсних випробувань та встановлює максимальну кількість балів за кожний критерій. 
Учасники першого туру конкурсу мають бути ознайомлені з критеріями оцінювання не пізніше ніж за тиждень до проведення конкурсних випробувань. 

10. Теми, завдання, питання конкурсних випробувань визначаються головою журі, який забезпечує секретність завдань конкурсних випробувань до моменту їх оприлюднення. 

ІІІ. Організація та проведення другого туру конкурсу 

11. Структурні підрозділи з питань освіти обласних, Київської міської державних адміністрацій: 
визначають строки проведення другого туру конкурсу; 
утворюють відповідні організаційні комітети другого туру конкурсу; 
утворюють журі в кожній номінації другого туру конкурсу з числа працівників закладів освіти, наукових установ; до складу журі не можуть входити працівники тих закладів або установ, де працюють учасники другого туру конкурсу, інші зацікавлені особи; 
до 02 грудня 2020 року подають центральному організаційному комітетові конкурсу на електронну адресу vchytel_roku@ukr.net інформацію про проведення першого туру конкурсу (додаток 3). 

12. Організаційні комітети другого туру конкурсу: 
здійснюють організаційне забезпечення другого туру конкурсу; 
визначають порядок проведення другого туру (кількість етапів, розподіл конкурсних випробувань за етапами (не менше двох на одному етапі), кількість учасників фінального етапу; дати конкурсних випробувань, особливості проведення конкурсних випробувань тощо) та забезпечують ознайомлення учасників з ним не пізніше ніж за два тижні до початку конкурсних випробувань; 
до 02 березня 2021 року надсилають центральному організаційному комітетові конкурсу на електронну адресу vchytel_roku@ukr.net подання на учасників третього туру (додаток 4); у темі повідомлення зазначають вид документа та найменування області, наприклад, «Подання_Одеська область». 

13. Другий тур конкурсу може проходити в один або два (відбірковий та фінальний) етапи в очному або дистанційному режимах, ураховуючи епідеміологічну ситуацію в регіоні. 

14. Конкурсні випробування другого туру конкурсу (опис додається) у номінації: 
«Керівник закладу освіти» – «Освітній проєкт», «Управлінська задача», «Управлінський практикум», «Фасилітаційна сесія»; 
«Математика» – «Дистанційний урок», «Контрольна робота», «Методичний практикум», «Урок»; 
«Трудове навчання» – «Дистанційний урок», «Дорожня карта творчого проєкту», «Методичний практикум», «Урок»; 
«Українська мова та література» – «Аналіз поетичного твору», «Дистанційний урок», «Творча робота», «Урок». 

15. Журі другого туру конкурсу уточнює, конкретизує, доповнює орієнтовні критерії оцінювання конкурсних випробувань та встановлює максимальну кількість балів за кожний критерій. 
Учасники другого туру конкурсу мають бути ознайомлені з критеріями оцінювання не пізніше ніж за два тижні до проведення конкурсних випробувань. 

16. Теми, завдання, питання конкурсних випробувань визначаються головою журі, який забезпечує секретність завдань конкурсних випробувань до моменту їх оприлюднення. 

17. Відеозаписи конкурсних випробувань розміщуються на інтернет-ресурсах. 

18. Переможці другого туру конкурсу до 02 березня 2021 року надсилають на електронну адресу vchytel_roku@ukr.net
інформаційну картку у форматі Microsoft Word з урахуванням змін, що відбулись в управлінській або педагогічній та методичній діяльності від початку першого туру конкурсу; 
посилання на відеорезюме (план відеорезюме у додатку 5); 
портретне фото у форматі JPG/JPEG (400 х 400 пікселів). 
У темі повідомлення зазначається номінація, наприклад, «Математика». У назвах файлів обов’язково вказуються номінація та прізвище, наприклад, «Математика_Хоменко». 

ІV. Організація та проведення третього туру конкурсу 

19. Третій тур конкурсу проводиться в два етапи: відбірковий та фінальний. 

20. Конкурсні випробування відбіркового етапу третього туру (опис додається) у номінації: 
«Керівник закладу освіти» – «Тестування», «Управлінська задача», «Управлінський практикум»; 
«Математика» – «Дистанційний урок», «Контрольна робота», «Майстер-клас»; 
«Трудове навчання» – «Дистанційний урок», «Дорожня карта творчого проєкту», «Методичний практикум»; 
«Українська мова та література» – «Аналіз поетичного твору», «Дистанційний урок», «Творча робота». 

21. Конкурсні випробування фінального етапу третього туру (опис додається) у номінації: 
«Керівник закладу освіти» – «Проєкт», «Фасилітаційна сесія»; 
«Математика» – «Методичний практикум», «Урок»; 
«Трудове навчання» – «Майстер-клас», «Урок»; 
«Українська мова та література» – «Майстер-клас», «Урок». 

22. Журі третього туру конкурсу уточнює, конкретизує, доповнює орієнтовні критерії оцінювання конкурсних випробувань та встановлює максимальну кількість балів за кожний критерій. 
Учасники третього туру конкурсу мають бути ознайомлені з критеріями оцінювання не пізніше ніж за два тижні до проведення конкурсних випробувань. 

23. Теми, завдання, питання конкурсних випробувань визначаються головою журі, який забезпечує секретність завдань конкурсних випробувань до моменту їх оприлюднення. 

24. Центральний організаційний комітет конкурсу може вносити зміни до конкурсних випробувань третього туру. 

25. Відеозаписи конкурсних випробувань розміщуються на YouTube каналі конкурсу (https://www.youtube.com/channel/UCzGQIfAdAM9ihVNJ5aLE7-w). 

V. Оцінювання та оприлюднення результатів конкурсних випробувань 

26. Оцінювання конкурсних випробувань усіх турів конкурсу здійснюється за бальною системою та критеріями, затвердженими відповідним журі. 

27. Не допускається обговорення виступів учасників під час проведення та оцінювання конкурсного випробування. 

28. Оцінювання конкурсних випробувань здійснюється особисто кожним членом журі. 

29. На першому турі конкурсу при оцінюванні конкурсних випробувань член журі вносить бали до оціночного веблиста (додаток 6) одразу після завершення учасником конкурсного випробування. 
По завершенню всього конкурсного випробування член журі підписує паперову оціночну відомість з виставленими балами всіх учасників та надсилає секретареві журі її скан- або фотокопію. Зведені відомості (додаток 7) кожного конкурсного випробування, рейтинговий лист першого туру (додаток 8) підписуються головою та секретарем журі та оприлюднюються у сканованому вигляді. 
Результати оцінювання конкурсних випробувань першого туру доводяться до відома учасників кожного конкурсного дня. 

30. При оцінюванні конкурсних випробувань другого та третього турів конкурсу член журі вносить бали до оціночного листа (додаток 6), підписує та здає його секретареві журі одразу після закінчення кожним учасником відповідного конкурсного випробування. 
Зведені відомості (додаток 7) кожного конкурсного випробування, рейтингові листи відповідних етапів другого та третього турів (додаток 8) підписуються всіма присутніми членами журі та оприлюднюються у сканованому вигляді. 

31. Результати оцінювання конкурсних випробувань другого та третього турів доводяться до відома учасників кожного конкурсного дня. 

VІ. Визначення переможців та лауреатів 

32. Переможець, лауреати та учасники першого туру конкурсу визначаються на основі рейтингу, укладеного за загальною кількістю балів, одержаних під час усіх конкурсних випробувань туру. 

33. У разі проведення другого туру конкурсу в один етап переможець, лауреати та учасники визначаються на основі рейтингу, укладеного за загальною кількістю балів, одержаних під час усіх конкурсних випробувань туру. 
У разі проведення другого туру конкурсу в два етапи (відбірковий та фінальний) учасники фінального етапу визначаються на основі рейтингу, укладеного за загальною кількістю балів, одержаних під час конкурсних випробувань відбіркового етапу. Бали, набрані учасниками на відбірковому етапі другого туру конкурсу, анулюються. Переможець, лауреати та дипломанти другого туру конкурсу визначаються на основі рейтингу, укладеного за загальною кількістю балів, одержаних під час конкурсних випробувань фінального етапу. 

34. На третьому турі конкурсу учасники фінального етапу у кількості 12 осіб визначаються на основі рейтингу, укладеного за загальною кількістю балів, одержаних під час конкурсних випробувань відбіркового етапу. 
Бали, набрані учасниками на відбірковому етапі третього туру конкурсу, анулюються. 
Переможець, два лауреати, які посіли друге та третє місця, дипломанти конкурсу визначаються на основі рейтингу, укладеного за загальною кількістю балів, одержаних під час конкурсних випробувань фінального етапу третього туру конкурсу. 

35. У випадку однакової кількості балів за результатами відбіркового або/та фінального етапів відповідного туру конкурсу перевага надається тому учасникові, який має вищий бал у пріоритетному конкурсному випробуванні. 
Пріоритетними конкурсними випробуваннями першого туру є: 
у номінації «Керівник закладу освіти» – «Самоаналіз управлінської діяльності»; 
у номінаціях «Математика», «Трудове навчання», «Українська мова та література» – «Урок». 
Пріоритетні конкурсні випробування відбіркового/фінального етапів другого та третього турів визначаються на першому засіданні журі. 

36. Рішення журі кожного туру конкурсу приймаються колегіально та оформлюються протоколами, які підписують голова та секретар журі. 

37. У разі виникнення питань щодо результатів оцінювання конкурсних випробувань роз’яснення учасникам надає голова журі. 

VІІ. Громадське спостереження 

38. З метою формування незалежного уявлення про перебіг конкурсу можлива присутність представників громадських організацій, засобів масової інформації (далі – спостерігачі). 

39. Спостерігачі мають попередньо повідомити організаторів та зареєструватися у відповідному організаційному комітеті. 

40. Під час конкурсних випробувань та процесу оцінювання в одному приміщенні можуть бути присутніми не більше двох представників від громадських організацій і двох – від засобів масової інформації. 

41. Спостерігачі не можуть чинити вплив на перебіг конкурсу та його результати, перешкоджати проведенню конкурсу, відволікати учасників та членів журі тощо. 

42. Висновок про перебіг конкурсу спостерігачі мають довести до відповідних організаційних комітетів у письмовій формі протягом одного дня після його завершення. 

43. Члени відповідних організаційних комітетів та журі конкурсу сприяють спостерігачам у здійсненні їхніх повноважень.

Немає коментарів:

Дописати коментар